Till starsidan

Kommunens förskolor

Barn mellan 1 och 5 år kan vara i förskolan.
Föräldrarna ska arbeta eller studera.

Även barn till föräldrar som är arbetslösa eller föräldralediga
får vara i  förskolan 15 timmar varje vecka.

Barn mellan 3 och 5 år får vara gratis i förskolan
15 timmar varje vecka.
Barn mellan 3 och 5 år som måste vara i förskola
mer än 15 timmar varje vecka ska betala,
men får ett billigare pris.

Du ska söka plats för ditt barn
minst fyra månader innan du behöver platsen.
Du ska fylla i en ansökan.
I ansökan ska du skriva hur mycket du arbetar och
hur mycket du tjänar.
Du ska också tala om för kommunen
om du flyttar och får en ny adress.

Sidan uppdaterad:
2012-05-02 10.34
Postadress: Box 93,  667 22 Forshaga  Besöksadress: Storgatan 52, Forshaga  Telefon: 054 - 17 20 00  Fax: 054 - 87 34 61   
E-post: kommun@forshaga.se
Till intranätet