Till starsidan

Fritidshem

Barn som går i skolan
kan komma till fritidshem när de inte i skolan.
De kan också komma på loven.

I varje skolområde finns fritidshem
för barn mellan 6 och 12 år.
Fritidshemmet ligger nära skolan
och är öppet för barn som har föräldrar som arbetar
eller studerar.
 
Kostnad för fritidshem
Barn ett är det yngsta barnet.
Barn 1      2 % av vad föräldrarna tjänar, som mest 840 kronor
Barn 2      1 % av vad föräldrarna tjänar, som mest 420 kronor
Barn 3      1 % av vad föräldrarna tjänar, som mest 420 kronor
Barn 4      Ingen avgift
Barn som inte brukar vara på fritidshem kan få vara där på loven.
Då kostar det 35 kronor för varje dag.


Sidan uppdaterad:
2012-05-02 10.39
Postadress: Box 93,  667 22 Forshaga  Besöksadress: Storgatan 52, Forshaga  Telefon: 054 - 17 20 00  Fax: 054 - 87 34 61   
E-post: kommun@forshaga.se
Till intranätet