Cookies eller kakor
Denna webbplats använder kakor eller cookies. Det är små datafiler som vi sparar för att underlätta för dig som besöker webbplatsen. Du kan läsa mer om hur du tillåter eller inte tillåter cookies i din webbläsares hjälpsidor för säkerhetsinställningar.
Tillbaka
På varje sida finns en tillbaka-knapp.
Klicka på den för att komma tillbaka till den sidan du var på.
Såhär lyssnar du på sidan
Klicka på ordet "Lyssna"
högst upp på webbplatsen.
Då öppnas spelaren till höger.
Markera texten som du vill läsa upp.
Klicka på triangeln för att starta spelaren.
Spelaren har också en hjälpfunktion.
Vill man ha hjälp trycker man på frågetecknet.
Ta bort funktionen
genom att klicka på ordet "Lyssna" igen.
Sök-hjälp
I det blå fältet som heter sidhuvud, finns en vit ruta där det står "Ange sökord". Där kan du skriva ordet på det du söker och sedan trycka på Enter på ditt tangentbord. Då får du en lista på lättlästa sidor som innehåller det ordet du skrev.
A-Ö
A-Ö är en lista på lättlästa sidor i bokstavsordning. Du klickar på A-Ö ovanför sök-hjälpen på den blå ytan, den som kallas sidhuvud.
Dela/Share-funktion
På varje sida finns en orange knapp med ett plus. Intill står det dela. Med den funktionen kan du dela sidan på andra nätforum som Facebook, Twitter, Myspace, bloggar med mera.
Vill du skriva ut sidan på ett papper?
På varje sida finns en liten bild på en skrivare. Intill står det Skriv ut. Klicka på den om du vill skriva ut sidan på en skrivare.
Vill du fråga?
Längst ner på varje sida står ett namn.
Det är namnet på den person som senast skrev på sidan.
Vill du fråga den personen något så klickar du på namnet.
Sen fyller du i formuläret och klickar på skicka.