Till startsidan
Till startsidan

Ansökan inackorderingsstöd

Ansökningstider

Ansökan skall lämnas in senast den 30 augusti om utbetalningen ska kunna göras till den 25 :e september.
Om inte ansökan lämnas in före läsårets slut går du miste om möjligheten att få inackorderingsstöd. 

Ny ansökan ska lämnas för varje nytt läsår.  

Utbetalning

Inackorderingsstödet betalas ut i efterskott under nio månader (sep-maj) till det konto du angett i ansökan. Utbetalningen sker runt den 25:e i månaden till dig eller till din vårdnadshavare om du är omyndig.

Ändrade förhållanden och anmälningsskyldighet

Den som felaktigt tar emot inackorderingsstöd är skyldig att genast återbetala beloppet. Inackorderingstillägget betalas endast ut om studierna bedrivs på heltid och den studerande är berättigad till studiehjälp.
 
Anmälan skall göras till kommunen om du

  • Avbryter studierna
  • Flyttar hem
  • Minskar studieomfattningen från hel- till deltid
  • Får busskort eller resebidrag

Dela denna information:

Tipsa en kompis

Sidan uppdaterad: av