Öppettider och kontakt
Kontaktcenter telefon: 054-17 20 00
Besök kontaktcenter i kommunhuset Storgatan 52
E-post: kommun@forshaga.se
Servicemätning pågår - dina synpunkter är viktiga
Vi genomför just nu en servicemätning i hur du som invånare upplever kommunens service och bemötande. Du kan komma att få en enkät från oss. Ditt deltagande är givetvis helt frivilligt, men vi blir glada om du väljer att återkoppla med vad du tycker, din upplevelse. Dina svar är helt anonyma.
Vi kommer under året att analysera resultaten och använda dem för att göra förbättringar där det behövs och bibehålla eller förstärka det som redan fungerar bra.
Vi ser from emot att höra från dig och uppskattar om du tar lite av din tid och framför dina synpunkter. Tillsammans kan vi göra vår kommun ännu bättre! Enkäten görs i samarbete med undersökningsföretaget Brilliant.
Kommunhusets öppettider
Måndag-torsdag kl. 08-16
Fredag kl. 08-15
Lunchstängt kl. 12-13
Förändrade öppettider 2025
17/4 Skärtorsdag, öppet klockan 8-12
30/4 Valborg, öppet klockan 8-12
2/5 Klämdag, öppet klockan 8-12
28/5 Dag före kristi himmelsfärdsdag, öppet klockan 8-12
30/5 Klämdag, öppet klockan 8-12
5/6 Dag före nationaldag, öppet klockan 8-12
19/6 Dag före midsommarafton, öppet klockan 8-12
31/10 Dag före allhelgona, öppet klockan 8-12
23/12 Dag före julafton, öppet klockan 8-12
27/12 Klämdag, öppet klockan 8-12
30/12 Dag före nyårsafton, öppet klockan 8-12
Kontakt
Besöksadress
Kommunhuset, Storgatan 52, 667 30 Forshaga
Postadress/Fakturaadress
Forshaga kommun, Box 93, 667 22 Forshaga
På fakturan ska alltid en referenskod anges.
Telefon
Telefon kontaktcenter 054-17 20 00
Akut felanmälan till SOS Alarm när växeln är stängd
Kommunala fastigheter 054-83 06 70
Gator, vatten, avlopp 054 - 83 06 90
Socialjouren
Telefonnummer 054-540 50 54, 054-540 54 14
Öppettider: sön - tors 16:30 - 24:00 samt fre-lör: 16:00-01:30
Socialjouren, akut hjälp när övrig socialtjänst är stängd
Polisens växel 114 14 eller 112
E-post
kommun@forshaga.se
E-post till personal enligt principen fornamn.efternamn@forshaga.se
Organisationsnummer
21 20 00-18 19
Kostnadsfria teletjänster
Om du har en funktionsnedsättning eller är i behov av stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp av Post- och telestyrelsens (PTS) kostnadsfria samtalsförmedlande tjänster.Här kan du läsa mer om texttelefoni, teletal och bildtelefoni. Du hittar även länkar för mer läsning samt kontaktuppgifter för respektive tjänst.
Texttelefoni
- För dig som skriver din dialog: texttelefon@texttelefoni.se.
- Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via www.texttelefoni.se eller mobilappen ”Texttelefoni.se” som finns tillgänglig på Google Play och App Store.
- För dig som vill ringa upp någon som skriver sin dialog.
Telefon: 020-600 650. - När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa.
Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.texttelefoni.se.
Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska mellan text och tal, och på engelska mellan text och tal. En förmedlare med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.
Teletal
- Teletal når du på 020-22 11 44. Det är samma nummer för alla som vill ringa via Teletal.
Teletal har öppet vardagar klockan 7:30 – 20:00 och helger klockan 12:00 – 16:00. Tjänsten är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.teletal.se/sv/startsida/.
Teletal gör det möjligt för dig som behöver hjälp och stöd vid telefonsamtal på svenska. En tolk som har tystnadsplikt deltar och ger stöd vid behov. Tolken kan till exempel underlätta att komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet, ge minnesstöd eller att skicka korta minnesanteckningar av vad som sägs.
Bildtelefoni
- För dig som använder teckenspråk i dialogen: tolk@tolk.sip.nu.
- Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via www.bildtelefoni.net. eller mobilappen ”Bildtelefoni.net” som finns tillgänglig på Google Play och App Store.
- För dig som vill ringa upp någon som använder teckenspråk i dialogen: 020-28 00 20.
- När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa.
Bildtelefoni.net har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.bildtelefoni.net.
Bildtelefoni.net förmedlar samtal med svenskt teckenspråk och svenskt tal. En tolk med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.