Vad kostar förskolan?
Föräldrar betalar för att ha sitt barn i förskola.
Kommunen räknar ut priset
efter vad barnets föräldrar tjänar tillsammans.
Om föräldrarna inte betalar räkningen i tid
får barnet inte komma tillbaka till förskolan.
Om barnet har varit sjukt i mer än en månad
och inte varit på förskolan
kan du få tillbaka avgiften.
Du ska visa läkarintyg på att barnet varit sjukt.
Ska ditt barn sluta i förskolan
ska du säga till två månader innan.
Så här mycket kostar förskola:
Maxtaxa, inga tidsintervaller. Barn ett är det yngsta barnet.
Barn 1
3 % av vad föräldern tjänar, dock högst 1 783 kr
Barn 2
2 % av vad föräldern tjänar, dock högst 1 189 kr
Barn 3
1 % av vad föräldern tjänar, dock högst 594 kr
Sidan uppdaterad:




Skriv ut