Till starsidan
Till starsidan

Hjälpmeny

Till starsidan

Hjälpmeny

Såhär använder du sidornas funktioner

Sök-hjälp

Högst upp på sidan, och på sidan
"Sök på lättlästa webbplatsen",
finns en sökruta.
Där kan du skriva ordet på det du söker
och sedan trycka på Enter på ditt tangentbord. Då får du en lista på lättlästa sidor som innehåller det ordet du skrev.

Översätt

Webbplatsen är skriven på svenska.
Om du behöver kan du använda externa tjänster
för att översätta innehållet. Du kan hitta exempel på externa översättningsfunktioner
på sidan Translate.

Cookies eller kakor

Denna webbplats använder kakor eller cookies. Det är små datafiler som vi sparar för att underlätta för dig som besöker webbplatsen. Du kan läsa mer om hur du tillåter eller inte tillåter cookies i din webbläsares hjälpsidor för säkerhetsinställningar.

Tillbaka

På varje sida finns en tillbaka-knapp.
Klicka på den för att komma tillbaka till den sidan du var på.

Dela-funktion

På varje sida finns knappar för att enkelt dela informationen med andra. Sidan delas med Facebook eller e-post.

Vill du skriva ut sidan på ett papper?

På varje sida finns en liten bild på en skrivare. Intill står det Skriv ut. Klicka på den om du vill skriva ut sidan på en skrivare.

Vill du fråga?

Längst ner på varje sida står ett namn.
Det är namnet på den person som senast skrev på sidan.
Vill du fråga den personen något så klickar du på namnet.
Sen fyller du i formuläret och klickar på skicka.

Dela denna information:

Tipsa en kompis

Sidan uppdaterad: