Till starsidan
Close
Till starsidan

Hjälpmeny

Till starsidan

Hjälpmeny

Såhär använder du sidornas funktioner


Anpassa webbplatsen

Du kan bestämma hur webbplatsen ska visa text.
Du kan ändra storlek, teckensnitt, radavstånd och kontrast mellan text och bakgrund.

Cookies eller kakor

Denna webbplats använder kakor eller cookies. Det är små datafiler som vi sparar för att underlätta för dig som besöker webbplatsen. Du kan läsa mer om hur du tillåter eller inte tillåter cookies i din webbläsares hjälpsidor för säkerhetsinställningar.

Tillbaka

På varje sida finns en tillbaka-knapp.
Klicka på den för att komma tillbaka till den sidan du var på.

Såhär lyssnar du på sidan

Klicka på "Talande Webb"
högst upp på webbplatsen.  
Då öppnas spelaren.
Markera texten som du vill läsa upp,
eller läs upp hela sidan.

Spelaren har en översättningsfunktion,
och kan läsa upp sidan på 100 olika språk.

Sök-hjälp

På sidan "Sök på lättlästa webplatsen", finns en vit ruta där det står "Ange sökord". Där kan du skriva ordet på det du söker och sedan trycka på Enter på ditt tangentbord. Då får du en lista på lättlästa sidor som innehåller det ordet du skrev.

Dela-funktion

På varje sida finns knappar för att enkelt dela informationen med andra. Du kan dela sidan på Facebook, Twitter och e-post.

Vill du skriva ut sidan på ett papper?

På varje sida finns en liten bild på en skrivare. Intill står det Skriv ut. Klicka på den om du vill skriva ut sidan på en skrivare.

Vill du fråga?

Längst ner på varje sida står ett namn.
Det är namnet på den person som senast skrev på sidan.
Vill du fråga den personen något så klickar du på namnet.
Sen fyller du i formuläret och klickar på skicka.

Dela denna information:

Tipsa en kompis

Sidan uppdaterad: 2019-08-13