Har du blivit slagen?
Har du blivit slagen,
hotad eller illa behandlad
av någon i din familj
eller av någon annan?
Du kan få hjälp
Vi på enheten för försörjningsstöd och missbruk
kan hjälpa dig som är vuxen
så att du får prata med någon
och även får hjälp att slippa våldet.
Använd dig i första hand av våra e-tjänster: Omsorg och hjälp
Annars kan du ringa Forshaga kommuns växel 054-17 20 00, kl. 8:30-10:00,
13:00-14:30, måndag till fredag, och be om att få bli kopplad till Individ- och familjeomsorgens anmälningstelefon.
Barn som har upplevt våld
Om ett barn har blivit slaget
eller varit med om våld hemma.
Använd dig i första hand av våra e-tjänster: Omsorg och hjälp
Annars kan du ringa Forshaga kommuns växel 054-17 20 00, kl. 8:30-10:00,
13:00-14:30, måndag till fredag, och be om att få bli kopplad till Individ- och familjeomsorgens anmälningstelefon.
Akut
Ring direkt till polisen
på telefonnummer 112
när det är akut.
Kvinnojouren
Kvinnojouren hjälper kvinnor som har blivit slagna och behöver hjälp.
Ring till Kvinnojouren i Karlstad på telefonnummer 054-18 30 34
Om du snabbt behöver prata med polisen, ring telefonnummer 112
Kvinnofridslinjen
telefonnummer 020 50 50 50
Sidan uppdaterad: