Bostadsanpassning
Personer med funktionsnedsättning kan söka bidrag
för att bygga om hemma.
Du kan söka pengar för att ta bort trösklar,
sätta upp stödhandtag,
bygga dusch istället för badkar,
göra dörrar bredare,
sätta in automatiska dörröppnare och specialhissar,
ändra höjd på köksskåp och arbetsbänkar,
göra lamporna starkare.
Utomhus kanske du behöver sätta upp räcken,
ledstänger eller ramper.
Personer med funktionsnedsättning kan söka
bidrag för bostadsanpassning.
Du kan söka om du bor i hyreshus, bostadsrätt
eller har ett eget hus.
Så söker du om bidraget
Kommunens arbetsterapeuter kan hjälpa dig med ansökan.
Du ringer dem genom kommunens kontaktcenter
på telefonnummer 054-17 20 00.
Du söker bostadsanpassningsbidraget
på miljö- och byggförvaltningen.
De når du genom kommunens kontaktcenter 054-17 20 00.
Sidan uppdaterad:




Skriv ut