Rådgivning och jourer
Kommunen ska se till att barn
och deras familjer
har det bra.
Individ- och familjeomsorgen IFO
ger stöd och behandling till barn från 0 till 20 år
och deras familjer.
Du som är ung
och även du som är förälder
kan prata med oss.
Är du orolig för en kamrat
kan du tala med oss.
Vi har tystnadsplikt.
Vi får inte berätta för någon annan
om det du berättar för oss.
Anmälan och utredning
Om någon anmäler till oss
att barn mår dåligt
ska vi göra en utredning står det i Socialtjänstlagen.
När vi gör en utredning talar vi om det för föräldrarna.
Utredningen är sekretesskyddad.
Ingen annan får läsa den.
Vill du tala med oss på Individ- och familjeomsorgen IFO kan du ringa
till kommunens kontaktcenter
på telefonnummer 054-17 20 00
Kvällar och helger kan du ringa till Socialjouren på följande telefonnummer
054-540 54 14, 054-540 50 54
Socialjouren har extra öppettider röda dagar:
Torsdag 14 maj 2026 Kristi himmelsfärds dag: 8.00 -16.30
Fredag 19 juni 2026 Midsommarafton:
8.00 -16.00
Viktiga telefonnummer
När det är akut, ring telefonnummer 112 till SOS Alarm.
Ambulans
Om du är sjuk eller skadad och behöver snabb hjälp ska du ringa telefonnummer 112
Om det inte är bråttom, ska du ringa din familjeläkare.
Räddningstjänst
Om det brinner ring telefonnummer 112
Om det inte är bråttom men du vill prata med
räddningstjänsten ring telefonnummer
054-29 70 00
Polis
Om du snabbt behöver prata med polisen
ring telefonnummer 112
Om det inte är bråttom men du vill prata med polisen ring telefonnummer 114 14
Kvinnojouren
Kvinnojouren hjälper kvinnor som har blivit slagna och behöver hjälp.
Ring till Kvinnojouren i Karlstad på telefonnummer 054-18 30 34
Om du snabbt behöver prata med polisen, ring telefonnummer 112
BRIS
BRIS hjälper barn och ungdomar som har det svår.
Ring till BRIS på telefonnummer 116 111
Webbplats för alla
Webbplats för barn
Webbplats för vuxna
Webbplats för idrottsföreningar
Sidan uppdaterad:




Skriv ut