Till startsidan
Till startsidan
2025-03-17
Underhållsarbete webbplats medför störningar 18 mars kl. 22 till 19 mars kl. 02
Läs mer om Underhållsarbete webbplats medför störningar 18 mars kl. 22 till 19 mars kl. 02

Kulturskolan

Kulturskolan är för barn som vill lära sig sjunga,
spela ett instrument, dansa eller skapa konst.

Kurser

Kulturskolan vänder sig till barn och unga mellan 6 och 19 år.
Undervisningen hålls både enskilt och i grupp.

Sång

Från årskurs 6 får barnen lära sig sång.
Yngre barn får vara med i kör.

Instrument

Du kan lära sig spela fiol, cello, gitarr, elgitarr,
piano, blockflöjt, tvärflöjt, klarinett, saxofon,
trumpet, valthorn, baryton, trombon och trummor.

Dans

Det finns dansgrupper med flera stilar för barn i olika åldrar.

Andra kurser

Kulturskolan har flera kurser under terminen där du får prova
på fler saker inom kultur.

Kurskatalog

Kulturskolan använder ett bokningssystem som heter StudyAlong.
Där hittar du information om alla aktuella kurser samt kan boka din plats på någon av dem.

Länk till Kulturskolans kurskatalog på StudyAlong

Dela denna information:

Tipsa en kompis

Sidan uppdaterad:  av