Information vid en kris
När något inträffar försöker vi informera berörda och övriga invånare så snabbt som möjligt. I första hand via kommunens webbplats. Vi använder nedanstående kanaler.
- Kommunens webbplats forshaga.se Den är vår främsta informationskanal.
- Sociala medier, i första hand facebook facebook.com/forshagakommun Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Information via SMS. Vid driftstörningar, till exempel avbrott i vattenförsörjningen som påverkar din vardag. Via en SMS-tjänst skickar vi meddelande till mobiltelefoner som är registrerade på en adress, är berörda av driftstörningen och är minst 16 år
- Radio (P4) och TV. Främst vid allvarligare samhällsstörningar
- SVT:s text-TV sidan 100 och 599
- Myndigheternas gemensamma webbplats krisinformation.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Krisinformation.se finns också på Twitter som @Krisinformation Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och på Facebook (facebook.com/Krisinformation Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.)
- Telefon 113 13. Det är ett nationellt nummer och förmedlar information till allmänheten vid allvarliga olyckor och kriser i samhället. Allmänheten kan också via tjänsten lämna information om allvarliga olyckor och kriser