Till startsidan
Till startsidan
2024-09-12
Brorenovering i Deje, begränsad framkomlighet, del av Älvdalsvägen under vecka 38-42.
Läs mer om Brorenovering i Deje, begränsad framkomlighet, del av Älvdalsvägen under vecka 38-42.

Information vid en kris

När något inträffar försöker vi informera berörda och övriga invånare så snabbt som möjligt. I första hand via kommunens webbplats. Vi använder nedanstående kanaler.

  1. Kommunens webbplats forshaga.se  Den är vår främsta informationskanal.
  2. Sociala medier, i första hand facebook facebook.com/forshagakommun Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
  3. Information via SMS. Vid driftstörningar, till exempel avbrott i vattenförsörjningen som påverkar din vardag. Via en SMS-tjänst skickar vi meddelande till mobiltelefoner som är registrerade på en adress, är berörda av driftstörningen och är minst 16 år
  4. Radio (P4) och TV. Främst vid allvarligare samhällsstörningar
  5. SVT:s text-TV sidan 100 och 599
  6. Myndigheternas gemensamma webbplats krisinformation.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Krisinformation.se finns också på Twitter som @Krisinformation Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och på Facebook (facebook.com/Krisinformation Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.)
  7. Telefon 113 13. Det är ett nationellt nummer och förmedlar information till allmänheten vid allvarliga olyckor och kriser i samhället. Allmänheten kan också via tjänsten lämna information om allvarliga olyckor och kriser

Dela denna information:

Tipsa en kompis

Sidan uppdaterad: av

Sidan uppdaterad:

2024-08-19