Till starsidan
Till starsidan
Till starsidan
2021-06-07
Bevattningsförbud från 7 juni
Från och med den 7 juni är det inte tillåtet att vattna med slang eller att fylla sin pool. Bevattningsförbudet gäller tills vidare.
Läs mer om Bevattningsförbud från 7 juni

Kulturskola

Kulturskolan är för barn som vill lära sig sjunga,
spela ett instrument, dansa, spela teater,
eller skapa konst.

Kurser

Kulturskolan vänder sig till barn och unga mellan 6 och 19 år.
Undervisningen hålls både enskilt och i grupp.

Sång

Från årskurs 6 får barnen lära sig sång.
Yngre barn får vara med i kör.

Instrument

Du kan lära sig spela fiol, cello, gitarr, elgitarr,
piano, blockflöjt, tvärflöjt, klarinett, saxofon,
trumpet, valthorn, baryton, trombon och trummor.

Dans

Det finns dansgrupper med flera stilar för barn i olika åldrar.

Andra kurser

Kulturskolan har flera kurser under terminen där du får prova
på fler saker inom kultur. Bland annat bildkurser och teaterkurser.

Kurskatalog

Kulturskolan använder ett bokningssystem som heter StudyAlong.
Där hittar du information om alla aktuella kurser samt kan boka din plats på någon av dem.

Länk till kurskatalogen på StudyAlong. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kontakt

Ring Tomas Jonsson, administratör,
telefonnummer 054-17 22 25

eller Josefin Berger, kulturchef
telefonnummer 054-17 20 05


Dela denna information:

Tipsa en kompis

Sidan uppdaterad:  av